Strony

10 sierpnia 2012

Domowy peeling do rąk (i nie tylko) z oliwą z oliwek

Moje ręce potrzebowały odżywienia. Postanowiłam, więc zabrać się wymyślenie peelingu, co by nie nadszarpnąć budżetu domowego ;) Moi rodzice przywieźli mi z Grecji oliwę z oliwek, którą bardzo lubię. Grecja ma w sobie to coś, że owoce i warzywa stamtąd smakuje inaczej, lepiej, niż importowane w Polsce. Oliwki mają chyba najlepsze na całym świecie, nawet w Tunezji takie dobre nie są. W każdym razie, uwielbiam oliwki za ich właściwości pielęgnacyjne. Dlatego nie mogłam sobie odmówić peelingu z oliwy z oliwek. Przygotowanie jest banalnie proste, a efekty po zastosowaniu według mnie są lepsze, niż przy gotowych produktach z tej kategorii.


CUKROWY PEELING Z OLIWĄ Z OLIWEK I SOLĄ

Do peelingu dla 1 osoby na jedno użycie, potrzebujemy:
- 3 łyżek oliwy z oliwek
- 6 łyżki cukru białego
- 1 łyżka soli kuchennej
- opcjonalnie: 1 łyżeczka soku z cytryny (bez pestek i miąższu)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wsypujemy/wlewamy do pojemnika, np. miseczki i mieszamy.

Gotowy peeling nakładamy na dłonie, szczególnie skupiamy się na suchych skórkach. Po około minucie masowania, spłukujemy ręce letnią wodą. Osuszamy delikatnie ręcznikiem (ja używam papierowego). Ręce po zastosowaniu peelingu są miękkie, gładkie i nawilżone.

Dla wzmocnienia efektu, po peelingu moczę skórki przy paznokciach w ciepłej (podgrzewam chwilę małą ilość oliwy na gazie i wlewam do miseczki) oliwie z oliwek przez 15-20 min. Nadmiar oliwy delikatnie wycieram z palców i zostawiam do wchłonięcia.

Peeling można przygotować w większej ilości i trzymać np. w "mocz boksie". Mój peeling prezentuje się następująco:


Umieściłam na opakowaniu datę produkcji, żeby wiedzieć kiedy go zrobiłam. Ten jest akurat dzisiejszy ;)


Konsystencje ma kupnego peelingu cukrowego. Kolor oliwy z oliwek ;)

Można go też stosować do całego ciała. Oczywiście nie polecam na twarz, jeśli macie cerę naczynkową.

CUKROWY PEELING Z OLIWĄ Z OLIWEK I KAWĄ

Drugi peeling zrobiłam typowo do użycia pod prysznicem. Użyłam do niego reszty oliwy z oliwek, która została po moczeniu palców z dnia poprzedniego. Przygotowanie równie proste i szybkie, jak dla peelingu do rąk.
Do oliwy dodałam cukier ("na oko", jak zrobicie ten wyżej, to każdy następny będziecie mogły zrobić na czuja) i nie lubianą przeze mnie i mojego TŻ kawę (taką tradycyjną, nie rozpuszczalną). Musiałam dodać jeszcze trochę Ziajowego mydła o zapachu masła kakaowego, ponieważ kawa nie dość, że w smaku była okropna, to jeszcze śmierdziała, jako peeling ;) Wszystko razem wymieszałam i gotowe.


A Wy macie jakieś sprawdzone domowe peelingi dla dłoni?

4 komentarze:

  1. ciekawy pomysł z tą oliwą:) moje dłonie się same peelingują podczas robienia peelingu kawowego całego ciała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dobre przepisy;0 napewno wypróbuje ten pierwszy bo mam troche zniszczone ręce.. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne przepisy, ten pierwszy wykorzystam już dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wykorzystałam pierwszy przepis - cudowny!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

.: Świat na moim blogu od 11.12.2012 :.